Framfor alt er speidergruppa (pr november 2022) 16 speiderledere og 83 speidere – fordelt på 30 småspeidere i flokken (3.-4. klasse), 46 speidere i troppen (5.-10. klasse) og 7 rovere i laget (fra 1. videregående). Inkludert direktemedlemmer er vi totalt 103 medlemmer i ‘anne’. Vår faste møtedag er tirsdagen, til vanlig ute ved det flotte speidersenteret vårt.
Ellers går våre historiske røtter helt tilbake til 14. mars 1915, og speidergruppa har siden vært drevet kontinuerlig med unntak av krigsårene. Våren 1978 flyttet gruppa sitt virkeområde til Randesund, og fikk sin tilknytning til Randesund Frikirke og Frikirkens speiderkorps (FSK). Gruppa er også tilknyttet Norges speiderforbund (NSF).
Arbeidet er basert på NSFs målsetting og grunnreglene til FSK.

KONTINGENTEN for å være med i speideren er 895 kr for hele 2023. Denne innkrevingen – som inneholder et medlemskort i speideren – skjer i februar. Av dette beløpet går 350 kr til NSF, 150 kr til FSK, 220 kr til kretsen og 175 kr tilbakeføres til gruppa vår. Det er viktig å vite at betalt kontingent er en forutsetning for at ulykkesforsikringen er gyldig for speidere til/fra og på våre speideraktiviteter.
Speidere som begynner fra høsten vil bli avkrevd en redusert kontingent for høstsemesteret. Denne sendes ut etter hvert som nye speidere blir innmeldt i NSF.

Er du interessert i, eller har du lyst til å begynne i speideren, har du nytte av denne informasjonen (pr. 2022):
– Velkommen i ‘anne’
– Registreringsskjema (for innmelding)
(Tips for mulig utfylling & utskrift: Lagre skjemaet du får opp -> Tas deretter opp i Adobe Acrobat -> Velg «Fyll ut og signer» i menyen t.h. -> Lagre på nytt og/eller skriv ut!) – Utfylt skjema sendes/leveres til leder i troppen eller flokken. Navn finner du i menyen ‘Kontakt oss’.
NB! Vi håndterer medlemsinformasjonen i samsvar med personvernforordningen (kalt GDPR) som ble iverksatt 1. juli 2018 i EU/EØS-området. Dette betyr bl.a. at vi har en bevisst bruk av bilder i vår kommunikasjon (nettside, facebook og øvrig informasjon) og formidler her i første rekke det vi driver på med av aktiviteter. Vi unngår således som hovedregel å bruke (fullt) navn på speidere som vises på bildene. – Les mer om GDPR på NSFs nettside. www.speiding.no (søk på GDPR).

Og vil du kjøpe speidergenseren eller leirbålskappa vi har, eller annet speiderutstyr, finner du mer info her (fra tidl. nettside):
– Speidergenseren
– Leirbålskappe

Du finner en kortversjon av vår virksomhet i info-brosjyren (pr 2016):
– Dette er 2. Kristiansand FSK

———————————————————————————
MER INFO OM SPEIDERGRUPPA VÅR FINNER DU HER:
——————————————————————————–

—————————————————————————-
INFO/VEILEDNINGER  mv. FOR LEDERE:
—————————————————————————-